سئو (SEO) چیست؟

تعریف به زبان ساده: یک کاربر برای یافتن تلفن همراه مناسب از طریق مثل موتور جستجوی گوگل (Google) برای خرید تلفن همراه کلیدواژه‌ی «خرید موبایل» را جست‌و‌جو کند. گوگل براساس الگورتیم‌های خود به ترتیب سایت‌های مرتبط‌تر و مهم‌تر را نمایش می‌دهد، به طوری که در هر صفحه ۱۰ سایت (بدون در نظر گرفتن وب‌سایت‌های تبلیغاتی) به نمایش در می‌آید. حال فرض کنید که شما صاحب فروشگاه آنلاین فروش موبایل هستید! اهمیت سئو آن‌جایی مشخص می‌شود که کاربر از لینک‌های صفحه‌ی اول گوگل بیشتر از صفحه‌ی دوم استفاده می‌کند که این کمتر شدنه بازدید صفحات با یک نسبت توانی ادامه پیدا می‌کند. به صورتی که کمتر کاربری از لینک‌های صفحه‌ی پنجم به بعد استفاده می‌کند. بهبود رتبه‌ی شما در موتورهای جست‌وجو به عبارتی همان سئو ست. سئو یا بهینه‌سازی سایت به زبان ساده یعنی افزایش رتبه‌ی سایت شما براساس کلید واژه‌ی مورد نظر شما (مثال: خرید موبایل ارزان) در موتورهای جست‌و‌جو!

در حالی که امروزه بیش از ۷۰درصد کاربران اینترنت از موتور جست‌وجوی گوگل برای یافتن تصاویر، مطالب، فیلم و … استفاده می‌کنند، سئو اهمیتی روزافزون پیدا می‌کند. با استفاده از مشاوره‌های بهینه‌سازی سایت می‌توانید کلیدواژه‌های مناسب وب‌سایت خود را مشخص کنید و در کدهای قالب بهینه‌سازی‌هایی برای معرفی بهتر سایت خود به گوگل انجام دهید. هدف از سئو در نهایت، افزایش بازدیدکنندگان به صورت هدفمند است. در اصل سئو یک روش یا تکنیک عجیب نیست، بلکه علم تخصصی پیچیده‌ای ست، پیرامون تحلیل داده‌ها و به‌کارگیری الگوریتم‌های مناسب (قوانین ساختاری) در موتورهای جستجو همچون یاهو، گوگل یا بینگ.

seo-slider